Istnieje możliwość dodatkowej indywidualizacji systemu poprzez różne kombinacje modułów, wykorzystanie mapy cyfrowej, a także dostosowanie wyglądu raportów i wybranych okien programu do Państwa systemu identyfikacji wizualnej.
Ewidencja
Zakres danych ewidencyjnych
- lokalizacja geograficzna i administracyjna,
- opis geometrii i konstrukcji obiektu oraz jego części składowych: podpory, przęsła oraz ciągi przęseł, łożyska, urządzenia dylatacyjne, ściany, stropy, otwory przepustów, schody, pochylnie i windy,
- opis i wizualizacja stref użytkowych dla każdego ciągu przęseł obiektu mostowego oraz dla tunelu drogowego,
- informacje o przeszkodach i możliwości ich przekraczania,
- opis wyposażenia i urządzeń obcych,
- wykaz danych o dokumentacji, w tym o dokumentacji technicznej, z możliwością dołączenia kopii cyfrowych,
- dane powiązanych osób i instytucji (obsługa e-mail, www).
Wykaz obiektów
- wstawianie, usuwanie, edycja, sortowanie, wyszukiwanie i filtrowanie,
- tworzenie opisu obiektu na podstawie opisu innego podobnego obiektu.
Raportowanie
- generowanie Książki Obiektu Mostowego,
- generowanie Książki Obiektu Budowlanego,
- generowanie Karty Obiektu Mostowego,
- generowanie zestawień według typu obiektu i jednostki administracyjnej.
Wizualizacja kartograficzna
- zarządzanie obiektami bezpośrednio z widoku mapy,
- obsługa danych w formacie Google, Yahoo!, Virtual Earth i Open Street (zgodnie z ich licencjami),
- możliwość obsługi danych kartograficznych w formacie dostarczonym przez użytkownika.
Galeria multimedialna
- uporządkowany zbiór fotografii, rysunków i plików audio/wideo związanych z obiektem lub jego częścią,
- możliwość powiązania wybranej fotografii z określonym elementem opisu ewidencyjnego,
- funkcje przeglądania, skalowania i wydruku obrazu.
Możliwe rozszerzenia funkcjonalności na życzenie Użytkownika
- przechowywanie, edycja i wizualizacja dodatkowych danych ewidencyjnych,
- wydruk niestandardowych raportów według wzorów Użytkownika.
Utrzymanie
Terminarz przeglądów
- przechowywanie, przeglądanie i edycja danych dotyczących utrzymania obiektu inżynierskiego,
- przeglądy bieżące,
- okresowe kontrole roczne - przeglądy podstawowe,
- okresowe kontrole pięcioletnie - przeglądy rozszerzone,
- przeglądy szczegółowe,
- przeglądy specjalne, ekspertyzy.
Zakres danych przeglądu
- warunki oraz okoliczności wykonania przeglądu,
- szczegółowe dane o wykonawcach, w tym dane kontaktowe,
- opis uszkodzeń z możliwością podłączenia fotografii pochodzących z galerii,
- oceny stanu technicznego obiektu i jego składowych,
- ocena bezpieczeństwa, przydatności użytkowej oraz estetyki obiektu (dla przeglądów rozszerzonych),
- opis natężenia ruchu na obiekcie (dla przeglądów szczegółowych),
- wnioski, uzgodnienie potrzeb i decyzje administracyjne,
- zalecane roboty utrzymaniowe.
Funkcje utrzymaniowo-eksploatacyjne
- opis remontów wraz z archiwum danych ewidencyjnych z okresu przed remontem,
- dane o niwelacjach,
- możliwość analizy zmian wartości oceny stanu technicznego w czasie,
- dane eksploatacyjne - zmiany sposobu użytkowania, wypadki i katastrofy, oraz inne zdarzenia związane z obiektem.
Możliwe rozszerzenia funkcjonalności na życzenie Użytkownika
- graficzna wizualizacja uszkodzeń na fotografiach oraz na schemacie obiektu,
- przechowywanie, edycja i wizualizacja dodatkowych danych utrzymaniowych,
- wydruk niestandardowych raportów według wzorów Użytkownika.
Administrator
Funkcje administracyjne pozwalają na zarządzanie:
- kontami i hasłami użytkowników,
- danymi katalogu uszkodzeń,
- wykazem robót utrzymaniowych,
- słownikiem elementów wyposażenia,
- słownikiem urządzeń obcych.